CZ / EN

MLUVITI STŘÍBRO, DĚLATI ZLATO (David Suda)/ 2016-05-31

Reklamám, které vyvolávají reakci lidí, jsem věnoval nejen nedávný článek v Marketing a media, naše workshopy v rámci projektu nAKAfe, věnuji mu také první příspěvek na našem blogu. Proč tolik pozornosti? Jsem totiž přesvědčen, že tohle je v dnešní digitalizované splečnosti cesta, kterou se bude reklama nějakou chvíli ubírat. Klasická sdělovaní reklama nezmizí, ale má problém. Vedle nového trendu vypadá najednou v mnoha případech vykonstruovaně a navíc v ní bylo vymyšleno už opravdu opravdu hodně.

V síti Grey tomuto druhu reklam říkáme LONG IDEAS. Dlouhé proto, že by měli v našich hlavách zůstat i poté, co skončí jejich nasazení. Měli by nám tedy nějakým způsobem vstoupit do života, zapojit nás do hry. Ukázkovou prací v této kategorii je kampaň CALL SWEDEN, jejíž úkolem je nalákat cizince k cestování po Švédsku. Nečekejte letecké záběry Švédska, vysmáté zamilované turisty ani strašně chytrý podpis kapmaně. Jde pouze o to, že zavoláte na jedno číslo, které vás přepojí na náhodného Švéda, který se zapojil do kampaně.

Úžasně jednoduchá myšlenka zapojuje do kampaně nejen turisty, ale i samotné Švédy v nichž nadále roste jejich hrdost na vlastní zemi. Toto je long idea se vším všudy.

Schválně na číslo zavolejte a kromě skvělého pocitu se i vsadím, že o tomhle zážitku budete vyprávět večer svým známým.

Proč ale takové kampaně vznikají zrovna teď? Dalo by se říct, že tento trend vyvolala změna preference médií. Všichni jsme kdysi vizionářsky předvídali, jak televizi jednou převálcuje internet. To už se děje. Divák už není přikován k obrazovce a nemusí protrpět reklamní blok. Může ho jednoduše přeskočit, proto je důležité se začít snažit jinak. Vytvořit takový obsah, který zafunguje.

Na závěr ještě příklad, že začít se dá i s malou věcí. Není třeba vyrukovat s ohromnou kampaní, která má oslovit celou republiku. Minulý týden jsme spustili náš nový web. Namísto úvodní fotky nebo úvodní smyčky nakašírovaných cool záběrů agentury jsme zvolili livestream. Každý den namíříme kameru na nové místo, osobu či událost. Ukazujeme skutečný agenturní život a světe div se, je naprosto obyčejný. Ale jeho autenticita ho činí velice atraktivním. Včera jsme měli stovky zhlédnutí jen kvůli tomu, že naše accountka Sandra posnídala banán. Po obědě jí navíc přistál jeden trs od kolegů, druhý dokonce přivezl kurýr od cizího fanouška. Vidíte? Stačí opravdu málo, pojďte to také zkusit.

Kontakty

HR, Office & Claims


Ofiice:
Budova Visionary
Plynární 1617/10
Praha 7
170 00

 

WMC Praha, a.s.
Plynární 1617/10
Praha 7
170 00

 

tel. +420 266 798 100

IČO: 26509954
DIČ: CZ26509954

info@wmcgrey.cz 

 

Rozhodnutí o přeměně akcií

New business & Clients

 

Adéla Krausová
Managing Director
adela.krausova@wmcgrey.cz

 

International requirements GREY Group EMEA


The Johnson Building 77 Hatton Garden London,
EC1N81 United Kingdom
+44 20 3037 3500

Newsletter

Chcete dostávat aktuální informace?

zavrit