CZ / EN

CANNES LIONS AFTERDICTION (DAVID SUDA)/ 2016-06-30

Vítězové Cannes Lions stále určují směr, kterým se reklama ubírá. U kdejaké jiné soutěže si můžete dovolit polemizovat či nesouhlasit. Ale síla lvů stále budí celosvětový respekt a je reklamním trendsetterem. Pojďme se podívat na to, co nám letoční festival Cannes Lions přinesl nového.

 

SAVE THE WORLD

Letos vyhrálo opravdu velké množstí prací, které se snaží spasit svět. Zachránit planetu, vyrovnat nerovnoprávnost, vyléčit nemoci či alespoň změni stravovací návyky. Je dobré, že si agentury tímto počínáním napravují karmu. Bohužel u některých prací cítím spíše snahu zapůsobit na porotu než na chování lidí.

 

PRESS PLAY

Bez případové studie v podobě filmu si neškrtnete. To není nic nového. Kvalita “case filmů” ale rok od roku roste a jen pro zajímavost: jejich délka se ustálila mazi 1:51 a 2:07. Nejčastěji mají přesně dvě minuty. Struktura je téměř vždy stejná. Na začátku rychle uvézt do problému, pak dobře obhájit silný insight, vzápětí přijít s geniálním kreativním řešením a pak už jen dokázat, že šlo o velikou věc: miliony lajků a sdílení, publicita, vyčíslení ohromné hodnoty zadarmo získaných médií.

 

FAMOUS BRANDS, CLASSIC BRIEFS, ASIAN ADS

Něco je na Cannes ale každý rok stejné. Stále platí, že se snáze oceňují práce na velké zavedené značky, které Cannes vyhrávají každoročně. Agentury už nemusí vysvětlovat jejich strategii a komunikaci. Mohou tak vytvářet sofistikovanější a čistější kreativu. Kromě značek se každoročně objevují stále stejné oblíbené briefy na zpracování jako například vizuál na podporu používání originální náhradních dílů ve vozech. Ani letos nechybí asijský bizarní kinematografický vítěz. Tentokrát to je skvělé stříbro za film FIREFLY MAN.

 

STRONG STORY RULES

Silný příběh vždy fungoval a pokud ho správně strefíme, tak to je sázka na jistotu. Letos zde máme dokonce tři naprosté dojáky s podobnými parametry. Vánoční příběh se starším opuštěným mužem v hlavní roli: průkopník kategorie JOHN LEWIS s příběhěm MAN ON THE MOON, dále spot pro EDEKA s mužem předstírajícím smrt a nakonec pixarovsky animovaný JUSTINO, noční hlídač továrny na figuríny, pro španělskou vánoční loterii.

 

 

INNOVATIONS

Čím dál více vidíme kreativní řešení jako produktovou inovaci či vylepšení života. Zde je i patrný trend role reklamní agentury, která může pro klienta být díky svému strategickému a kreativnímu know how partnerem pro více než jen televizní skript či úderný billboard. Grand prix v této kategorii navíc vyhrál projekt AlphaGo od Googlu, což je celosvětová revoluční inovace.

 

BOMBING CATEGORIES


Jakmile má agentura solidní práci, přihlásí ji ve všech možných i nemožných kategoriích i podkategoriích. Každý lev se počítá. Proto se setkáte s pracemi v bizarních kategoriích. Například inovatiní zpracování plechovky džusu Orangina je v kategorii Outdoor. Skvělá kampaň vyhraje v lecjaké kategorii. Trochu mi vadí, že naprosto skvělá věc McWhopper s relativně slabým billboardem, který sám o sobě není funkční, přesto sklízí zlato za Outdoor.

 

OUTDOOR EVOLUTION

Kategorie outdoor v mnoha kreativních soutěžích zažívá přerod. Stále více se jedná o zajímavé práce ve venkovním prostředí. Už to není jen druhá kategorie, kde mohu sklidit cenu, když mám skvělý vizuál. SURVIVAL BILLBOARD se může v klidu prohlásit za vítěze této kategorie.

 

PRINT IS DYING

Proč zajímavý televizní spot nasdílí celý facebook, ale zajímavé printové vizuály stále vidíme jen na specializovaných reklamních webech či v galeriích vítězných prací? Je to škoda. Chytré printy mě baví, ale stávají se jen více a více zábavou pro agentury a porotce. V této kategorii nejvíce platí, že existuje reklama pro lidi a reklama pro lidi z reklamy.

 

CANNES LIONS WINNERS LIVE!

Projít si všechny vítězné práce je časově náročný koníček, který každoročně masochisticky absolvuji. Každý rok taky dělám pro své kolegy a klienty interaktivní showcase vítězných prací. Pokud chcete mít během hodiny přehled o tom nejdůležitějším, co vyhrálo, napište mi na david.suda@wmcgrey.cz a já vám dám vědět, až dáme dohromady termín prezentace.

 

 

Kontakty

HR, Office & Claims


Ofiice:
Budova Visionary
Plynární 1617/10
Praha 7
170 00

 

WMC Praha, a.s.
Plynární 1617/10
Praha 7
170 00

 

tel. +420 266 798 100

IČO: 26509954
DIČ: CZ26509954

info@wmcgrey.cz 

 

Rozhodnutí o přeměně akcií

New business & Clients

 

Adéla Krausová
Managing Director
adela.krausova@wmcgrey.cz

 

International requirements GREY Group EMEA


The Johnson Building 77 Hatton Garden London,
EC1N81 United Kingdom
+44 20 3037 3500

Newsletter

Chcete dostávat aktuální informace?

zavrit