CZ / EN

BLACK HOLE - váš průvodce univerzálními kreativními koncepty (David Suda, Miky Karas)/ 2016-07-29

Možná jste někde již slyšeli škodolibé rčení, že vše již bylo vymyšleno. Dali jsme dohromady 7 kreativních konceptů, se kterými jsme se setkali tolikrát, že je můžeme s klidem díky své univerzálnosti povýšit na kreativní šablony. Nemůžeme vám sice garantovat, že s nimi vyhrajete tendr či kreativní cenu. Avšak jak historie již několikrát ukázala, klientovi je můžete i úspěšně prodat.

 

KONCEPT 1: Čas na změnu

Máte produkt, který vytrhne zákazníky ze stereotypu? Potřebujete natáhnout lidi od konkurence, která se o své klienty nestará dost dobře? Pak pojďte vtipně dramatizovat stereotyp, v kterém se lidé denně ocitají. Hledejte zajímavé a vtipné momenty ze života, který každý zná a ztotožní se s nimi. Jejich vizuální ztvárnění může ještě podporovat, jak moc je třeba změnu udělat. Aktéři mohou být zamrzlí, zpomalení, zastavení či zacyklení. Doplňte produktem, headlinem ve smyslu „Je čas na změnu“ a logem. Koncept je vhodný pro instantní kávu, energetický nápoj, alkohol, cestovní či personální agenturu, mobilního operátora, banku či poskytovatele energií.

 

KONCEPT 2: Produkt dobrý, všechno dobré

William Shakespeare již v roce 1603 nevědomky vytvořil koncept, který reklamní agentury objevily o nějakých čtyři sta a něco let později. Je založen na tvrzení, že pokud je váš produkt dobrý, tak díky němu je vlastně dobré všechno. Zkrátka je to taková ta jedna věc, o které jste možná ani nevěděli, že existuje, ale teď ji musíte mít, aby se váš život okamžitě stal stoprocentně pozitivním. Tento koncept funguje spíše pro věci, než pro služby. Můžete jej použít třeba pro reklamu na svou šunku nebo alkoholický nápoj. Ale klidně i pro elektroniku, automobil či módní oblečení.

 

 

KONCEPT 3: Každý jsme jiný, ale na jednom se shodneme

Pokud najdete v briefu, že produkt je určený PRO VŠECHNY, pak vaše kampaň osloví NIKOHO. Ale nezoufejte. Máme tady koncept, který z toho vybruslí. Udělejte z produktu hrdinu, který vaši nesourodou cílovou skupinu spojí. Například. Máme bio matky, ultra matky, líné matky. Výchovu, výživu, uspávání či koupání vidí každá jinak, ale na tom, že naše pleny jsou nejlepší se shodnou všechny.

KONCEPT 4: Jdi svou cestou

Jedno je beze sporu. Tento koncept má asi nejpočetnější cílovou skupinu na světě, protože téměř každý z nás si přece jde svou cestou, že… Navíc pro značku jako takovou je to skvělá mise, podporovat lidi v tom, aby šli svou cestou, nemyslíte? Prostý člověk musí být jistě nadšený, že i ta velká značka si všímá jeho jako jednotlivce a fandí zrovna té jeho životní cestě. Tento koncept je většinou využíván značkami, které se snaží být alternativními nebo alespoň vybočit ze svého segmentu stylem marketingové komunikace. Může jít například o alkoholické, nealkoholické či energetické nápoje nebo výrobce sportovních potřeb. V exekuci se většinou objevují ambasadoři značky / populární osobnosti, které nám svěřují svůj výjimečný životní příběh.

 

KONCEPT 5: Chtějte víc

Tento koncept útočí rovnou na dvě různé lidské vlastnosti. Za prvé: touhu něco vlastnit. A za druhé: mít více ze života. V dnešní době konzumní společnosti jistě má své místo a je často využíván různými značkami, které tvrdí, že ono „víc“ je právě jejich produkt nebo služba. Tak třeba víc momentů s těmi, které máte rádi (například potravinový řetězec). Víc z každé minuty (například výrobce hodinek). Anebo víc originálních konceptů. A méně těch generických.

 

KONCEPT 6: Vyvracení mýtů

Má váš produkt či celá kategorie na trhu negativní vnímání, ale při tom jde o zaručenou křivdu? Pojďme je prostřednictvím kampaně společně vyvrátit. Můžete dramatizovat jednotlivé mylné fakty, můžete zřídit i brandovou postavičku či rovnou celý tým, který se o vymýcení postará.

 

KONCEPT 7: Jsou lepší způsoby, jak …

Opět si doplňte podle toho, čím se vaše značka zabývá. Například jsou lepší způsoby, jak se dostat tam, kam potřebujete (výrobce kol se vymezuje vůči městské dopravě). Také jsou lepší způsoby, jak strávit dovolenou (cestovní kancelář nabízí výjimečný zájezd). A v neposlední řadě jsou lepší způsoby, jak někoho překvapit (výrobce čokolády představuje nové dárkové balení). Samotný koncept spočívá v tom, že ukážete co nejvtipněji, jak někdo dělá něco příliš komplikovaným nebo nevhodným způsobem. A samozřejmě ukážete, jak to díky vašemu produktu či službě jde mnohem jednodušeji a lépe. Voilá!

Kontakty

HR, Office & Claims


Ofiice:
Budova Visionary
Plynární 1617/10
Praha 7
170 00

 

WMC Praha, a.s.
Plynární 1617/10
Praha 7
170 00

 

tel. +420 266 798 100

IČO: 26509954
DIČ: CZ26509954

info@wmcgrey.cz 

 

Rozhodnutí o přeměně akcií

New business & Clients

 

Adéla Krausová
Managing Director
adela.krausova@wmcgrey.cz

 

International requirements GREY Group EMEA


The Johnson Building 77 Hatton Garden London,
EC1N81 United Kingdom
+44 20 3037 3500

Newsletter

Chcete dostávat aktuální informace?

zavrit