CZ / EN

TOP 10 VÁNOČNÍCH DOJÁKŮ 2016 (DAVID SUDA, ONDŘEJ ZVOLSKÝ)/ 2016-11-23

Před pár lety nás dojímal John Lewis, pak i Sainsbury's, loni se přidala i německá Edeka a Španělská národní loterie. Letos to už skoro vypadá jako souboj reklamních velkofilmů o vaše slzy. Vybrali jsme deset zahraničních kousků, které jsme nechali ohodnotit celou naší agenturou. Připravte si krabici kapesníků, zde jsou výsledky. Začínámě pěkně od desátého místa a gradujeme až k samotnému vítězi. Na spoty se prokliknete přes text v odstavcích.

 

Na desátém místě (4,8 bodů z 10) se umístil spot Heathrow Airport. Letiště se upnulo na dvě postavičky. Plyšoví medvídci akorát nepůsobí originálně a závěrečný twist do reálných postav je spíše matoucí než dojemný. Vymyslet vánoční kampaň na jakýkoliv produkt je prostě těžké, když tu nejlepší už natočili v Lásce nebeské.

 

Předposlední Lidl se rozhodl obdarovat našeho hrdinu zážitkem. Jeho produkty zde hrají docela přirozenou roli. Trochu vás praští do očí nákupní tašky Lidl. Product placement ve vlastní reklamě působí násilně. To je neuvěřitelné, že?

 

Sainsbury’s má rovněž bohatou historii ve vánočních dojácích. U této značky jsme zvyklí na větší nadsázku, která je zde zachována drobnými fórky a hravou exekucí. Vsadili na výstižný popis vánočního šílenství versus lidská hodnota. Těžko říct, proč spot neskóroval lépe. Je to tou vlezlou písní a protahovaným koncem?

 

Edeka loni vytvořila internetový trhák s falešným úmrtím dědečka, který posbíral necelých 52 milionů zhlédnutí. Letos se pokouší navázat s velice podobnou myšlenkou jako Sainsbury’s. I přesto, že se ve spotu uvidí hodně lidí a hodně lidí si z něj letos může vzít ponaučení, na horní příčky to nestačilo. 

 

John Lewis na šestém místě?! John Lewis, jehož předchozí skvělý tučňák Monty, děd na Měsíci, pohádka o medvědovi, příběh sněhuláků či další skvělé kusy by určitě vítězili, končí na šestém místě? Letos to prostě trochu nevyšlo. Spot pouze kopíruje internetový hit – zvířata skákající na trampolíně, a to bohužel  k vytvoření silného příběhu nestačilo. I přes tento úkrok stranou si John Lewis zaslouží místo v síni slávy vánočních dojáků. A věříme, že příští rok se opět vrátí na trůn.

 

 

Strhující dobrodružství jednoho ptáčka na cestě za Vánocemi patří letos k těm napínavějším reklamám. Ultrajednoduchý příběh nechává prostor pro vznik vlastních interpretací a emocí. Jde o velkolepou a napínavou podívanou se šťastným koncem a u nás získal 6,6 bodů z 10.

 

Touhu vyprávět přes výrazné postavy potvrzuje i vánoční spot od Apple. iPhone zde hraje podivnou a možná i zbytečnou roli, ale jde o hezkou podívanou. Zrůda přijatá společností díky velkému srdci malé dívky. Čtvrté místo.

 

Amazon sice není takový doják, protože místo rodinných emocí si sahá na kontroverznější téma různé víry. Produkt si nicméně příjemně zahraje a je originálně použitý. Mezi různými variacemi na tradiční vánoční příběhy příjemné osvěžení. Vystoupení z rodinných formátů se očividně líbí a Amazon má vánoční bronz.

 

Španělská národní loterie loni zabodovala s dojemným animákem o Justinovi. Letos se pokusili úspěch zopakovat. A povedlo se. Několikrát dojemný příběh ukazuje silnou rodinu a celou vesnici, co drží pohromadě. Obsahuje alespoň tři bulící momenty a i přesto, že jde o tak silný příběh, má i “call to action”. Což je těžké skloubit. To vše vlastně bez Vánoc a také bez výhry. To chce vážně odvahu. Pětiminutový biják bez zvířátek i nadpřirozeného charakteru vynesl druhé místo.

 

A vítězem se stává paní Clausová od Marks & Spencer. Představení manželského života Santy Clause se proplétá s dojemným příběhem o jednom sourozeneckém vztahu. Kdo má sourozence, zaznamenává slzu v první minutě a páté vteřině. Příběhu pak nechybí velkolepá bondovská produkce s vrtulníkem. Další bulící moment přichází ve 2:20. Vše je pak odlehčeno úsměvnou manželskou etudou ze života Clausových. Blahopřejeme vítězi a všem, kteří tvoří takto hezké bijáky.

 

Kontakty

HR, Office & Claims


Ofiice:
Budova Visionary
Plynární 1617/10
Praha 7
170 00

 

WMC Praha, a.s.
Hvězdova 1734/2c
140 00 Praha 4

 

tel. +420 266 798 100

IČO: 26509954
DIČ: CZ26509954

info@wmcgrey.cz 

 

Rozhodnutí o přeměně akcií

New business & Clients

 

Adéla Krausová
Managing Director
adela.krausova@wmcgrey.cz

 

International requirements GREY Group EMEA


The Johnson Building 77 Hatton Garden London,
EC1N81 United Kingdom
+44 20 3037 3500

Newsletter

Chcete dostávat aktuální informace?

zavrit