CZ / EN

ČAS ŘÍCT PRAVDU (DAVID SUDA)/ 2017-01-26

Lež s pravdou funguje v jakémsi cyklu nejen reklamní komunikace. Lež je silné slovo. Možná by stačilo říct přehnané sliby. Znáte to. Nejdříve se produkt či služba komunikuje v superlativech, snových světech, splněných přáních a lepších životech uživatelů. V momentě, kdy v dané kategorii začne podobným způsobem komunikovat příliš mnoho subjektů, přijde nějaký rebel. Ten využije situace a začne mluvit pravdu. V případě úspěchu ho všichni začnou napodobovat a situace se nám znovu opakuje.

 

Tento model známe z našeho bankovního sektoru. Revoluci zde způsobila komunikace Air Bank. I s převzatým kreativním modelem udělali naprostou revoluci. Mnoho bank se ji snažilo napodobit. Ale mnohdy to končilo pouze pokusy o humor v reklamě. Air Bank tedy zůstává v sektoru úspěšné férové komunikace z mého pohledu sama. Rizikem pro ni může být jen dlouholetá strnulost v jednom modelu, která již nemusí přinášet takové výsledky jako dříve.

Celosvětově notoricky známý příklad je komunikace značky Dove. Kategorie kosmetiky slibovala krásná těla a ukazovala krásné modelky. Dove najednou začal hlásat opravdovou krásu na opravdových ženách.

A z reklamy se podívejme ještě na jeden nedávný příklad z Čech, který ale skončil na půl cesty. Je to kampaň na vložky Ria. Staví se proti překroucenému pohledu na menstruaci v ostatních kampaních. Kromě svého „proti“ názoru ale bohužel nepřináší řešení. Cílovce ale očividně postačí, když se aspoň někdo postaví na jejich stranu.

Známou kauzou ze sociálních sítí je i příběh Esseny O’Neill, která na své fotky na Instagramu natáhla přes půl milionu sledujících. Pak se ale rozhodla říci pravdu o tom, jak musela kvůli fotkám trpět, hladovět, kolik pokusů padlo na každé focení a kolik za fotky dostala zaplaceno. Své účty spojené s její modelingovou minulostí zrušila a spustila projekt orientující se na zdravý životní styl.

Pravda zahýbala i se světem youtuberů. Jejich popularita je ohromná díky tomu, že jim nahlížíme do jejich autentických životů. Vodu mezi nimi rozvířil jejich král PewDiePie. Pod termínem Forced Happinness rozpoutává diskuzi o tom, že je tento svět naopak plný nuceně šťastné přetvářky a i on sám ve svých videích na začátku své kariéry předstíral radost jen proto, aby měl více zhlédnutí. K tématu se pak vyjádřila spousta dalších lidí. Z těch výraznějších například Casey Neistat ve videu I’m not that happy.

Poslední skvělý příklad rapper Young Thug. Tento umělec si naplánoval klip, na jehož natáčení nakonec vůbec nedorazil. Režisér Ryan Staake se nevzdal a nakonec klip dodělal velice originálním způsobem. Použil pár záběrů z natáčení mezi nimiž vypráví celý bizarní, avšak pravdivý příběh z natáčení. Klip během pár hodin nasbíral několik miliónů zhlédnutí.

Pravda má dlouhé nohy a může si dojít pro skvělé výsledky ve vaší komunikaci. Doporučuji ozkoušet.

Kontakty

HR, Office & Claims


Ofiice:
Budova Visionary
Plynární 1617/10
Praha 7
170 00

 

WMC Praha, a.s.
Plynární 1617/10
Praha 7
170 00

 

tel. +420 266 798 100

IČO: 26509954
DIČ: CZ26509954

info@wmcgrey.cz 

 

Rozhodnutí o přeměně akcií

New business & Clients

 

Adéla Krausová
Managing Director
adela.krausova@wmcgrey.cz

 

International requirements GREY Group EMEA


The Johnson Building 77 Hatton Garden London,
EC1N81 United Kingdom
+44 20 3037 3500

Newsletter

Chcete dostávat aktuální informace?

zavrit