CZ / EN

KFL OMG VTF (David Suda)/ 2017-05-02

Tahle kampaň sice má svou explikaci kreativního konceptu a svůj opodstatněný insight, hlavní postavy VVRK a LEOPRD mají svůj původ a důvod, ale nejvýstižnější pro vysvětlení všeho je fakt, že i na Kofole se kampani říká KFL OMG VTF.

 

Koncem loňského roku jsme se pustili do tendru, ve kterém se hledal nástupce legendárního Štefana. Tohohle šišlajícího psa možná někdo nemusí, ale kdo z vás neslyšel v běžném životě, či sám dokonce nevyslovil, slovo Fofola? A do takového projektu nezbývalo, než se pustit s koncepty, u kterých padnete smíchy ze židle na kreativním review, a je jasný, že TOHLE klient NIKDY NEKOUPÍ. A představte si, koupil.

 

Rozhodně to nebylo ale tak, že by marketingový tým na Kofole seděl a ukazoval prstem: tohle ano, tohle ne. Zde jsme se potkali s lidmi, kteří dobře vědí, co chtějí a co jim kde chybí. Takže až si budeme číst komentáře typu: “Co berou za drogy ti lydé, který vymýšlý tyhle reklami?”, můžeme v klidu říct, že to není úplně jen naše vina. Dílo je to zajisté polarizující, což je skvělé. Protože pokud to nikdo nesnáší, nikdo to ani nebude milovat. Pro starší generace jde o záležitost silně nepochopitelnou. Spoty jsem pustil svým rodičům. Nechytli vůbec nic. Jen se usmívali a byli pyšní, že na tomhle dělal jejich Davídek.

 

 Jistě chcete vědět něco ze zákulisí. Nejzajímavější částí je, že vzhled kampaně musel zůstat nedokonalý. Zezačátku nás to táhlo k vylepšování animací a grafiky. Ale zůstat co nejvíce punkoví, byla nakonec dobrá volba, protože pak je výsledek méně cítit reklamou, agenturou a tím, jak se někdo snaží „bejt strašně cool“. Loutky hlavních hrdinů, které vznikly pro kampaň jsme prostě vyfotili ze dvou úhlů, rozkrájeli ve Photoshopu a použili pro všechna vzniklá média.

Hodně věcí jsme dělali in house. Kupříkladu veškeré animace a „inhousové“ jsou i hlasy VVrk a Leoprda. Tohle se vyplatilo ze dvou důvodů. Jednak za hlasy stojí lidé, kteří kampaň tvoří či spoluvytváří. Tudíž mají mnohem větší představu o tom, jak mají znít, než speaker, kterého máte ve studiu na pár hodin (na YT můžete posoudit sami). A pak také potřebujete spontánně reagovat a vytvářet další obsah. Díky tomu například pojedeme i Insta Stories, kde ve své KFL TV budou naši hrdinové sehrávat nějakou vysoce sofistikovanou scénku ze svého života.

Kofola ví, že touhle kampaní může zasáhnout hodně lidí, a tak s ní chtěla udělala radost i v reálném životě. To se děje v aktivační části Replyšovna. Mechanika spočívá v tom, že zašlete své nepoužívané plyšáky a my je “zreplyšujeme”. Dáme jim nový, úplně jiný, a od pohledu veselejší život. Takto replyšované hračky dodáme dětem prostřednictvím neziskové organizace Loutky v nemocnici. Najít dílnu nebylo jednoduché, ale nakonec jsme našli skvělou partu šikovných lidí - Farní charitu Beroun. Test prvního pytle hraček dopadl nad očekávání. Z tuctových, stokrát viděných plyšáků byli rázem tygrdvídek, slojíc, žiročka a další.

 

 

Leoprd a VVrk se objevují hned na začátku kampaně na obalech půllitrovek a plechovkách. Pokud si stáhnete aplikaci KFLgram (pro Android, iOS), hrdinové na produktech ve vašem telefonu ožijí a vy s nimi můžete nasekat fotek, kolik chcete. Co příchuť, to jiná akce a chystáme i upgrade na tvorbu videí.

 

 

Kampaň je tedy konečně venku. Gratuluji a děkuji týmu Kofoly za odvahu a skvělý zážitek při její tvorbě.

Kontakty

HR, Office & Claims


Ofiice:
Budova Visionary
Plynární 1617/10
Praha 7
170 00

 

WMC Praha, a.s.
Plynární 1617/10
Praha 7
170 00

 

tel. +420 266 798 100

IČO: 26509954
DIČ: CZ26509954

info@wmcgrey.cz 

 

Rozhodnutí o přeměně akcií

New business & Clients

 

Adéla Krausová
Managing Director
adela.krausova@wmcgrey.cz

 

International requirements GREY Group EMEA


The Johnson Building 77 Hatton Garden London,
EC1N81 United Kingdom
+44 20 3037 3500

Newsletter

Chcete dostávat aktuální informace?

zavrit