Scroll to top
cs en
Event en

Royal Crown Cola

Royal Crown Cola se rozhodla pro rebranding

Špatně vnímaná značka. Žádné emoce. Klesající marže a konkurenční odvětví… To je klasická americká RC Cola na českém trhu v roce 2015, kde se dlouhodobě potýkala s problémy. Bylo potřeba začít jednat. Přestat prodávat, spustit masivní kampaň anebo změnit úplně všechno?

Kofola se společně s naší agenturou rozhodla pro tu poslední variantu. Postavili jsme značku úplně jinak. A začali jsme kompletní změnou produktu. Ten se koncepčně vrátil ke svým kořenům – lékárníkovi Claud A. Hatcherovi a ranému 20. století. Royal Crown Cola byla nově představena jako klasická jižanská kola s cílem přenést zákazníkovi hodnoty pomalého a horkého amerického jihu. S původní jižanskou recepturou a návratem k co nejvíce dobovému lékárenskému packagingu. S nově pozicovaným produktem přišlo i nové nastavení cenové politiky a nesrovnatelně vyšší marže na jeden kus.

Positioning značky jsme postavili na silném autentickém příběhu, dobových reáliích (rané 20. století) a hodnotách, které jsou v kontrastu s dnešním světem a komunikací konkurenčních značek (horký, a hlavně pomalý americký jih versus happinness + high energy komunikace).

Klíčem k úspěchu kreativy kampaně je právě výše zmíněná strategie – všechny prvky marketingového mixu jsou konzistentní. Na základě jasně definovaných jižanských hodnot přinášíme zákazníkovi autentický brand experience. Nový positioning produktu je na českém trhu natolik unikátní, že komunikaci na první pohled odlišuje – vizuálním stylem, jazykem, ale hlavně přímým prožitkem, který zákazníkovi přináší – SLOW IS THE WAY TO GO.

Za dva roky komunikace jsme dokázali vybudovat z plastové a emočně prázdné značky lovebrand. Kromě kreativních cen (3x ADC Creative Awards a Kampaň roku dle Katovny Mediar.cz) jsme klientovi pomohli přinést hlavně prodejní výsledky – nárůst prodejů o více než 275 % v roce 2019 v porovnání s obdobím 2017-2018.