Scroll to top
cs en

CO ZNAMENÁ

FAMOUSLY EFFECTIVE KAMPAŇ

CO ZNAMENÁ

FAMOUSLY EFFECTIVE KAMPAŇ

Proč jsme udělali kampaň #znamkamarada

Dokázali jsme to, o čem jsme často jen snili. Udělat kampaň, kde nejsme omezeni v zadání a můžeme řešit reálný problém, který se týká nás všech. Díky občanské iniciativě našeho CEO Tomáše Vondráčka, který nechtěl akceptovat předraženou státní zakázku e-shopu pro dálniční známky, jsme získali unikátní příležitost.

Ukázat všem, jak může vypadat i jejich Famously Effective kampaň, která dá prostor kreativitě, odvaze a odhodlání. V Grey totiž věříme, že čas běžné komunikace značek je pryč. Přichází nová doba komunikace činu, která pro svojí relevanci udělá hodnotné gesto, kterému mohou lidé uvěřit.

Proč jsme udělali kampaň #znamkamarada

Dokázali jsme to, o čem jsme často jen snili. Udělat kampaň, kde nejsme omezeni v zadání a můžeme řešit reálný problém, který se týká nás všech. Díky občanské iniciativě našeho CEO Tomáše Vondráčka, který nechtěl akceptovat předraženou státní zakázku e-shopu pro dálniční známky, jsme získali unikátní příležitost.

Ukázat všem, jak může vypadat i jejich Famously Effective kampaň, která dá prostor kreativitě, odvaze a odhodlání. V Grey totiž věříme, že čas běžné komunikace značek je pryč. Přichází nová doba komunikace činu, která pro svojí relevanci udělá hodnotné gesto, kterému mohou lidé uvěřit.

Jak kampaň fungovala

Iniciativa Hackathonu tak vyrazila do boje proti nefunkčnosti veřejné správy. Nejenže se nebála problém pojmenovat, ale také dokázala přinést řešení. Pro něj pak musela námi vytvořená komunikace nadchnout stovky potenciálních účastníků z navíc velice úzké cílové skupiny IT specialistů programátorů.

Kampaň #znamkamarada stavěla na odbornosti, pospolitosti, společném smyslu pro spravedlnost. Občanům nabízela možnost dokázat sobě i veřejnosti, že dokážeme věci dělat lépe a že výsledek je vždy v našich rukou. Komunikace využívala zejména sociální sítě a autentický video obsah, který apeloval k zapojení sebe nebo přátel. Zároveň byla kampaň podpořena důmyslnou PR komunikací z osobních social media profilů účastníků a iniciátorů Hackathonu.

Jak kampaň fungovala

Iniciativa Hackathonu tak vyrazila do boje proti nefunkčnosti veřejné správy. Nejenže se nebála problém pojmenovat, ale také dokázala přinést řešení. Pro něj pak musela námi vytvořená komunikace nadchnout stovky potenciálních účastníků z navíc velice úzké cílové skupiny IT specialistů programátorů.

Kampaň #znamkamarada stavěla na odbornosti, pospolitosti, společném smyslu pro spravedlnost. Občanům nabízela možnost dokázat sobě i veřejnosti, že dokážeme věci dělat lépe a že výsledek je vždy v našich rukou. Komunikace využívala zejména sociální sítě a autentický video obsah, který apeloval k zapojení sebe nebo přátel. Zároveň byla kampaň podpořena důmyslnou PR komunikací z osobních social media profilů účastníků a iniciátorů Hackathonu.

Jaký byl efekt kampaně

Získaný organický zásah s minimální mediální investicí byl obrovský. Celostátní média začala reportovat o připravované akci a zároveň rozebírat detaily podezřelé státní zakázky. Pro dobrou myšlenku se nám nakonec podařilo nadchnout 200 IT profesionálů, kteří během 48 hodinového víkendového Hackathonu naprogramovali e-shop pro dálniční mýtný systém České republiky. Systém, který chtěl stát zaplatit v předražené stamilionové zákazce a čekat na něj měsíce.

Hackathon a kampaň #znamkamarada tak dokázali to, co nezmohli ani tisíce demonstrantů: přinutili politiky ke změně. Způsobili odstoupení ministra dopravy, zrušení podezřelé stamilionové zakázky, a dokonce iniciovali změnu samotných právních předpisů pro zadávání státních IT zakázek. A běžným lidem dali mnohem více: víru, že i obyčejní lidé mají moc měnit svět, ve kterém žijí a platí daně.

Jaký byl efekt kampaně

Získaný organický zásah s minimální mediální investicí byl obrovský. Celostátní média začala reportovat o připravované akci a zároveň rozebírat detaily podezřelé státní zakázky. Pro dobrou myšlenku se nám nakonec podařilo nadchnout 200 IT profesionálů, kteří během 48 hodinového víkendového Hackathonu naprogramovali e-shop pro dálniční mýtný systém České republiky. Systém, který chtěl stát zaplatit v předražené stamilionové zákazce a čekat na něj měsíce.

Hackathon a kampaň #znamkamarada tak dokázali to, co nezmohli ani tisíce demonstrantů: přinutili politiky ke změně. Způsobili odstoupení ministra dopravy, zrušení podezřelé stamilionové zakázky, a dokonce iniciovali změnu samotných právních předpisů pro zadávání státních IT zakázek. A běžným lidem dali mnohem více: víru, že i obyčejní lidé mají moc měnit svět, ve kterém žijí a platí daně.

Jaká získala kampaň ocenění

#znamkamarada získalo obrovský úspěch nejen u nás, ale také v zahraničí. Důkazem je 5 ocenění na prestižní kreativní soutěži Cannes Lions, ale i mnohé další: Grand Prix Effie + Golden Effie v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing, ADC Czech Creative Awards v kategoriích Campaign for good a Digital, Silver ADC*E za Brand Experience, Silver Epica Award za Topical and Real-time campaign, Bronze Cresta Award za Digital Design, One Show Finalist za Creative Effectiveness a Cultural Driver.

Jaká získala kampaň ocenění

#znamkamarada získalo obrovský úspěch nejen u nás, ale také v zahraničí. Důkazem jsou XY ocenění na prestižní kreativní soutěži Cannes Lions, ale i mnohé další: Grand Prix Effie + Golden Effie v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing, ADC Czech Creative Awards v kategoriích Campaign for good a Digital, Silver ADC*E za Brand Experience, Silver Epica Award za Topical and Real-time campaign, Bronze Cresta Award za Digital Design, One Show Finalist za Creative Effectiveness a Cultural Driver.

Golden Cannes Lion

Golden Cannes Lion

Direct Social Behaviour

Golden Cannes Lion

Golden Cannes Lion

Brand Experience & Activation

Silver Cannes Lion

Silver Cannes Lion

Direct Cultural Insight

Bronze Cannes Lion

Bronze Cannes Lion

PR Use of Events

Bronze Cannes Lion

Bronze Cannes Lion

Media Use of Events

Gran Prix + Zlatá Effie Czechia

Gran Prix + Zlatá Effie Czechia

Sociální, ekologický a kulturní marketing

ADC Czech

ADC Czech

Campaign for Good | Digital

Silver ADC Europe

Silver ADC Europe

Brand Experience

Silver Epica Award

Silver Epica Award

Topical and Real-time campaign

Bronze Cresta Award

Bronze Cresta Award

Digital Design

Bronze The One Show

Bronze The One Show

Creative Effectiveness

Bronze The One Show

Bronze The One Show

Cultural Driver

Golden Cannes Lion

Golden Cannes Lion

Direct Social Behaviour

Golden Cannes Lion

Golden Cannes Lion

Brand Experience & Activation

Silver Cannes Lion

Silver Cannes Lion

Direct Cultural Insight

Bronze Cannes Lion

Bronze Cannes Lion

PR Use of Events

Bronze Cannes Lion

Bronze Cannes Lion

Media Use of Events

Gran Prix + Zlatá Effie Czechia

Gran Prix + Zlatá Effie Czechia

Sociální, ekologický a kulturní marketing

ADC Czech

ADC Czech

Campaign for Good | Digital

Silver ADC Europe

Silver ADC Europe

Brand Experience

Silver Epica Award

Silver Epica Award

Topical and Real-time campaign

Bronze Cresta Award

Bronze Cresta Award

Digital Design

Bronze The One Show

Bronze The One Show

Creative Effectiveness

Bronze The One Show

Bronze The One Show

Cultural Driver

Media Buzz

BUZZ

BÝT FAMOUSLY EFFECTIVE

Být Famously Effective znamená mít kreativu vystupující z řady, prodávat produkt na základě znalosti společnosti a předávat jasně pochopitelné sdělení.

Aby si naše reklama získala pozornost, snažíme se porozumět společnosti ke které mluví. Ať už využíváme aktuální témata, hodnoty nebo chování lidí, vždy stavíme na realitě. Díky tomu působí reklama relevantně, takzvaně “pro mě”. Spotřebitelé mají pocit, že jim sděluje něco o co by se měli zajímat. Propagovaný produkt je potom nedílnou součástí příběhu, který sledují. Audiovizuální jazyk kreativy probouzí vhodné emoce, které váže na samotný produkt. Výsledkem je vyšší zaujetí, zapamatovatelnost sdělení i celkově lepší hodnocení značky spotřebiteli.

graf_pro web_v01_CZ

BÝT FAMOUSLY EFFECTIVE

graf_pro web_v01_CZ

Být Famously Effective znamená mít kreativu vystupující z řady, prodávat produkt na základě znalosti společnosti a předávat jasně pochopitelné sdělení.

Aby si naše reklama získala pozornost, snažíme se porozumět společnosti ke které mluví. Ať už využíváme aktuální témata, hodnoty nebo chování lidí, vždy stavíme na realitě. Díky tomu působí reklama relevantně, takzvaně “pro mě”. Spotřebitelé mají pocit, že jim sděluje něco o co by se měli zajímat. Propagovaný produkt je potom nedílnou součástí příběhu, který sledují. Audiovizuální jazyk kreativy probouzí vhodné emoce, které váže na samotný produkt. Výsledkem je vyšší zaujetí, zapamatovatelnost sdělení i celkově lepší hodnocení značky spotřebiteli.

JSME WMC GREY