Scroll to top
cs en
Event

Namlsejte se krásných zážitků s Nutella

Brand Awareness Guerilla kampaň aneb Jak Nutella podpořila turismus v Česku a na Slovensku

 

Rozsah práce

  • kreativní přetvoření globální myšlenky „Nutella loves your country“ pro ČR a SR
  • produkční zajištění kampaně
  • vytvoření 7 unikátních fotobran na populárních turistických místech
  • spolupráce s lokálními umělci na výrobě fotobran
  • 4 měsíce guerilla kampaně podpořené SOME komunikací
  • 15s spot, soutěžní microsite, exekuce soutěže

Výsledky

  • zasáhli jsme téměř 2 miliony turistů ČR a SR
  • 0,5 milionu impresí skrze influencery
  • 2,5 milionu unikátních uživatelů zasaženo SOME kampaní
  • SOME obsah přinesl značce 123% vyšší organický zásah
  • lidé přišli do kontaktu se značkou za kampaň více než 5x

O kampani

Získali jsme unikátní možnost vytvořit celonárodní brand awareness kampaň pro značku Nutella. A pořádně jsme se do toho opřeli. Cílem kampaně bylo podpořit lokální image značky. Globální brand Nutella jsme proto spojili s pocitem hrdosti na lokální přírodní a kulturní dědictví. Z této myšlenky vzešel i název kampaně „S Nutelláskou k Česku a Slovensku“.

Do sedmi vybraných lokalit jsme nainstalovali sedm unikátních fotobran inspirovaných okolím a historií daného místa. Abychom ještě více podpořili jedinečnost každé fotobrány, svěřili jsme jejich výrobu lokálním umělcům. Celkem pět bran jsme umístili v Česku – Český Krumlov, Dolní Vítkovice, Mikulov, Sněžka a Karlštejn – a dvě na Slovensku – Banská Štiavnica a Spišský salaš. Před všechny brány jsme umístili dřevěné stativy ve tvaru sklenice Nutella a vyzývali jsme návštěvníky, aby se v branách vyfotili, nahráli nám fotografii na web a soutěžili s námi o jednu z 1 000 Nutella sklenic v limitované edici. Součástí kampaně byla také limitovaná edice 15 obalů 600g sklenic Nutella. Ty byly výjimečné tím, že je zdobily fotografie těch největších skvostů Česka a Slovenska.

V kampani jsme využili principu „first ACT, than DO“, a proto měla intenzita komunikace kampaně vzestupný charakter. Brány stály od července do konce října, přičemž první dva měsíce byla kampaň komunikována pouze za pomoci influencerů a na sociálních sítích Nutella CZ & SK. Ve druhých dvou měsících jsme pak spustili kompletní 360° kampaň – TVC, SOME, online, POSM, OOH.

Co udělalo Nutella brány Famously Effective:

Dostali jsme globální značku Nutella do lokálního kontextu. Posílili jsme brand awareness Nutella díky netradiční guerilla exekuci fotobran. Zajistili jsme in-house produkci kampaně, včetně 15s TVC. Vyjednali jsme unikátní lokační povolení v běžně nedostupných místech. Dokázali jsme podpořit turistická místa po lockdownu.