Semtex
V roce 2018 nás oslovila společnost Kofola, majitel značky SEMTEX, abychom vyvinuli novou komunikační strategii pro tuto dlouhodobě stagnující značku. Cílem rebrandingu SEMTEXU bylo využít stávající vysoké povědomí o značce a vybudovat novou a lepší komunikaci. Rovněž bylo nutno vzít v úvahu silnou konkurenci na rostoucím trhu s energetickými nápoji, obecně klesající loajalitu spotřebitelů a stále náročnější úkol odlišit se v komunikaci.
Podívali jsme se na globální a místní trh. Kdo je zákazníkem v Asii, Indii, Americe a Evropě a co dělají? Proč a kdy je složení rozhoduje a kdy spotřebitel požaduje bubliny? Díky všem otázkám „proč?“ jsme věděli, že chceme mít produkt, který nebudeme chápat jenom my a klient. Společně jsme proto procházeli několika koly kódování produktu a změnili orientaci celého portfolia SEMTEXU.
Stávající nabídka pokrývala poptávku za pomoci příchutí a to jsme změnili. Nově jsme ji založili na potřebách energie. Ty jsme v dalších kolech vložili přímo do názvů a charakteristik produktů. Vznikl tak koncept tří hlavních produktů: HIGH, FLOW a LONG. Tří potřeb energie, které SEMTEX přetavil z inspirace do skutečného produktu. Nakonec bylo třeba promítnout nové charaktery i do vnější podoby, a tak jsme radili také s vylepšením obalů.
SEMTEX se během kódování produktů prokázal jako specialista na energii, protože nezůstal jen u slov. Upravil složení produktů, aby reflektovalo nové charakteristiky HIGH, FLOW a LONG. To vše nás posouvalo dále v budování nové komunikace značky. Protože každodenní život se skládá z tisíců drobných momentů, které potřebujeme překonávat. On top komunikace jsme vystavěli claim „HACK THE MOMENT“. V něm jsme spojili znalosti SEMTEXU jako specialisty na energii, nástroje v podobě nových produktů a jasný cíl: „Překonat pomocí výběru té správné energie, cokoli ti přijde do cesty.“
Strategie spolu se změnami a účinnou kampaní vedly k 23% nárůstu prodeje a výraznému zvýšení charakteristik značky.
Zajímavost navíc / Donáška songu
Po zveřejnění TV spotu na YouTube se strhl nebývalý zájem o zkomponování celého tracku na základě hudby z reklamy. SEMTEX se rozhodl této pozitivní vlny energie využít. Nechal složit celý track, doručil ho osobně jednomu z fanoušků a natočil s ním jeho vlastní hudební videoklip SEMTEX HIGH.
Semtex Focus
Příběh pokračuje. Po úspěšném rebrandingu a omlazení značky SEMTEX se centrum dění přesouvá ještě blíže mladé generaci Z. Na míru nejmladším zákazníkům jsme letos vytvořili komunikační platformu SEMTEX REPUBLIC. Ta mění tradiční jednosměrnou komunikaci od značky k zákazníkovi na obousměrný komunikační kanál, kde značka vytváří reálný prostor pro zákazníky. Platforma SEMTEX REPUBLIC tak spojuje reálné aktivity a témata rezonující s generací Z s produktovými propozicemi energy drinků HIGH, FLOW, LONG a nově také FOCUS.
Jak? Díky spojení s komunitami, které jsou produktovým propozicím blízké. Novinku SEMTEX FOCUS, vytvořenou pro 100% koncentraci, jsme proto zaměřili přímo do gaming komunity. Zapojili jsme se do jejich světa, zjistili, co uznávají a co mezi sebou řeší. Na základě reality jsme pak sestavili netradiční produktový launch v podobě esport online eventu, do jehož live streamu se zapojilo více než 28 000 lidí z gaming komunity.
SEMTEX FOCUS byl přirozenou součástí akce a na jeho klíčové vlastnosti poukazoval také propracovaný scénář. Pro zúčastněné hráče jsme přichystali nejrůznější vyrušení, která museli během hry zvládnout. Třeba herečku, která představovala pečující maminku a později také naštvanou přítelkyni, dále různá omezení v rámci hry nebo fyzické limitace. Hráči ale všechno ustáli, společně s námi vytvořili zábavnou show a podle jejich nadprůměrných výkonů můžeme soudit, že se díky SEMTEX FOCUS nepřestali soustředit. A co víc, dosavadní prodeje novinky trhají rekordy.
Co udělalo SEMTEX FOCUS Famously Effective: Pochopení světa nejmladší generace Z + překlad produktové propozice skrze zájem komunity + in-real formát komunikace, skutečné činy místo slov.