

Royal Crown Cola
Premiový repositioning v jižanském stylu
RC Cola s námi změnila podobu, název, recepturu, distribuční model a celý komunikační koncept. Vymanila se ze segmentu rychlého občerstvení, aby se stala prémiovým produktem, který nabádá k neuspěchanému stylu života. Produkt svým lokálním úspěchem zaujal natolik, že inspiroval amerického majitele k tomu, aby ho adaptoval i na dalších trzích v Evropě.
Dříve značka RC Cola začínala na podprůměrných číslech, ale díky našemu novému rebrandingu na „jižanských kořenech“ vystřelily její výsledky nahoru jako víčko z napěněné coly. Ohlas byl doslova famózní! Během prvních tří let spolupráce poptávka v oblasti gastra vyšplhala na 120 % (celých 11 % tržního podílu v roce 2019) a od roku 2016 tak vzrostla marže již více než 5násobně. Navíc současný podíl zakoupené Royal Crown Coly mezi ostatními colami v hypermarketech dosahuje celé jedné třetiny! Neméně důležitou hodnotou je zvýšení znalosti značky Royal Crown Cola mezi respondenty ve věku 25–40 let o celých 51 %. To a další úspěchy potvrzují, že i z nezajímavého produktu lze správnou komunikací udělat trhák. Celkem 77 % dotazovaných zákazníků navíc uvádí, že Royal Crown Cola je „ta americká“.
Veškeré dosažené výsledky byly postaveny na silné strategii, která udržovala konzistenci ve všech komunikačních kanálech. Komunikační koncept se vyvíjel v České republice ve spolupráci s americkým „headquarters“ a díky jeho úspěchu bude do budoucna aplikován i na další evropské trhy (Belgie, Francie, Dánsko, Rumunsko). Ale víte jak, pěkně pomalu. A že se dlouhodobá práce vyplatila, potvrzuje hned několik uznávaných ocenění. Royal Crown Cola získala 3x ADC Czech Creative Awards v kategoriích Craft, film
a Online film a 1x Golden Effie v kategorii Dlouhodobé budování značky. Mimo jiné se také během dvou let zvýšil tržní podíl na 11 % a znalost značky na 51 %.